Ford-Krosno.pl Glob Cars Service Sp. z o.o.

Raport z Genewy

Po raz pierwszy Salon Genewski odbył się w 1924 r. Miał charakter wystawy pod gołym niebem, urządzonej na śródmiejskim skwerze Plainpalais.


Teraz Międzynarodowe Salony Automobilowe w Genewie mieszczą się w wielkim pałacu wystawowym Palexpo tuż obok genewskiego portu lotniczego Cointrin. Można tam pod jednym dachem podziwiać setki wspaniałych kreacji samochodowych. Tegoroczny 85. Salon zgromadził w marcu blisko 250 marek. Ponad 700 tysiącom widzów (w tym 10 tysiącom przedstawicieli mediów) przedstawiono blisko 130 premier światowych i europejskich.


W stoisku Forda zwracał uwagę amerykańskiej produkcji crossover o nazwie Edge. To już kolejne wcielenie tego modelu; do tej pory (tzn. od debiutu pierwszej generacji w 2006) był oferowany jedynie na kontynencie północnoamerykańskim. Tym razem wersja gruntownie odświeżona w 2014 jest przeznaczona również na rynki europejskie, na które jest przewidziana 2-litrowa jednostka napędowa (210 KM). Trzeba otwarcie przyznać, że ma obszerne nadwozie (długość 468 cm) o wyrazistej, muskularnej i dynamicznej sylwetce.

Prawdziwą ozdobą ekspozycji Forda był supersportowy typ GT, współczesny klon słynnego przed półwieczem modelu GT40, opromienionego wielkimi sukcesami na torach wyścigowych. Nowy GT miał światową premierę w styczniu tego roku podczas wystawy w Detroit, a pokaz w Genewie stał się debiutem europejskim. Silnik EcoBoost Twin Turbo o pojemności skokowej 3,5 dm3 generuje niebagatelną moc z górą 650 KM. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 7-stopniowej skrzyni biegów. Start seryjnej produkcji – w przyszłym roku. Sportową ciekawostką była też wchodząca od tego sezonu do rajdów nowa Fiesta R2 z silnikiem EcoBoost; ta zaledwie litrowa jednostka osiąga w rajdowym wydaniu aż 170 KM.

Genewa była miejscem premierowego pokazu również dla trzeciej generacji Focusa RS, modelu dedykowanego dla entuzjastów dynamicznego stylu jazdy. Pod maską znajduje się kolejna odmiana jednostki EcoBoost – tym razem o pojemności 2,3 dm3 i mocy 320 KM, współpracująca z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów. Seryjna produkcja rozpocznie się po letniej przerwie urlopowej w niemieckiej fabryce w Saarlouis.


Ford GT Ford GT

Ford GT to prawdziwa rakieta, która będzie zachwycać nawet najbardziej wybrednych zwolenników sportowych maszyn

Fiesta R2 EcoBoost Fiesta R2 EcoBoost

Fiesta R2 EcoBoost – najnowszy oręż marki w rajdowej rywalizacji